top of page
Search
  • עיתון רוז מצקין

קצת מהמחנכים של השכבות: י יא יב

Updated: Dec 28, 2021


 

תיכון רוז מצקין הוא בית ספר מאוד מיוחד וזה הרבה בזכות המורים שמובילים אותו, בואו נשמע קצת מה יש להם להגיד


מחנכת כיתה י - אורי

איזה כיתה את מלמדת ומה הפעילות שלך בבית הספר?

4 שנים מחנכת של י, מורה לאנגלית של בגרויות, ועד מורים ורכזת טיולים.


אלו קשיים חווית כאן בתור מורה?

צריך לדעת להסתדר בעבודת צוות וגם באחידות מול התלמידים.


איך הצלחת להתמודד עם הקשיים האלו?

אני עוד עובדת על זה.


למה הגעת ללמד בבית הספר הזה?

אני אוהבת את האתגר ומה שבאמת מעניין אותי זה הילדים.


ספר לנו על חווית הצלחה שהייתה לך פה

בקרוב אני הולכת לסיים תהליך בגרויות עם כיתה שלמה של יב בגרות באנגלית, תהליך שהיה במשך שנתיים וזה מאוד מרגש אותי.


ולסיום, מה את מאחלת לתלמידים שלך לשנה הקרובה?

וואו המון. אני מאחלת להם שידעו לבחור את האנשים שמקיפים אותם ומי החברים שלהם ושהסביבה שלהם תהיה תומכת, שידעו לבחור בין טוב לרע ושימצאו את החלומות שלהם וישיגו את החלומות שלהם.



מחנך כיתה יא - רונן

איזה כיתה אתה מלמד ומה הפעילות שלך בבית הספר?

מחנך כיתה יא1 - רונן

שנה חמישית, מלמד שנה ראשונה

היה רכז מוגנות,בוגרים, צבא, מכינות, צו ראשון

ליווי בוררים בזמן צבא

היום מורה לתנך ומחנך


אלו קשיים חווית כאן בתור מורה?

עומס בעיקר, לא מצליח להספיק הכל

קושי של רצון לתת ללא התקדמות, אין תוצאות מיידיות

נותן הכל מכל הלב ולא רואה התקדמות, תסכול, שינוי לאורך זמן

מאמין בכל זאת שיהיה שינוי לאורך זמן גם אם אני לא אזכה לראות אותו

האסימון נופל מאוחר

לפעמים הסיפוק של לראות תוצאות לא קורה מייד

התקדמויות קטנות (פחות התנגדות, למידת לקח) לפעמים קשה שלא רואים


איך הצלחת להתמודד עם הקשיים האלו?

הרבה שיחות עם חברים לעבודה, שכבר עברו קברת דרך ויותר מנוסים

שיחות עם אלירן ואלון על הורדת לחץ, קבלת עזרה

בעיקר שיחות וקבלת עזרה וייעוץ

בעל הרבה תפקידים שיוצרים עומס

חשוב לבקש עזרה

וממשיכים לעשות בתקווה לראות תוצאות


למה הגעת ללמד בבית הספר הזה?

שאלה מצויינת, מה אתה צריך את זה?

בן אדם שמחפש משמעות

רוצה לעבוד עם בני נוער במקום שאני הכי יכול תרום ולהשפיע

תוך כדי הלימודים להוראה אמרו לי שאני עושה עבודה טובה עם חברה מאתגרים יותר (כיתות מהר וכו)

חושב שפה אני תורם יותר, תחושת סיפוק יותר גבוהה


ספר לנו על חווית הצלחה שהייתה לך פה

סיפור קטן ומגניב

בעיות של תלמידים- הגעה בסדירות

משחק : חלוקה לזוגות ופיתוח ערבות הדדית

כל זוג שמגיע מקבל שני כוכבים אם רק אחד מגיע חצי כוכב

בהתחלה התנגדות- יבוא לא יבוא לא מעניין אותי

אירי שבוע התחילו להגיד לי שכחתי להוסיף לי שתי נקודות

אני מתקשר אני רוצה לנצח

התחילו להתקשר אחד לשני

מלא חשוב בכלל נהיה ממש חשוב (נכנסו לעניין הניקוד)

השתתפו, הרוויחו את הערך המוסף של ערבות הדדית+ הגעה לבית ספר

תחרותי- כולם מרווחים

שיתף את הרעיון עם עוד מורים כי עבד טוב


ולסיום, מה אתה מאחל לתלמידים שלך לשנה הקרובה?

מאחל להם שיצליחו, יגשימו חלומות, יגלו עניין וסקרנות, יהנו לבוא לפה, ירצו להישאר ולא רק ללכת הביתה ושיגמר, ושכל אחד ואחת מהם יגשים את מה שהוא רוצה. אני חושב שהבית ספר פה הוא כמו משפחה

תמיד יש את מי שתומך אחד בשני ועוזר וכיף לבוא לפה בבוקר.



אור מחנכת יב


איזה כיתה את מלמדת ומה הפעילות שלך בבית הספר?

אני מחנכת של יב, בבית הספר שנה שנייה ורכזת המחויבות אישית.


אלו קשיים חווית כאן בתור מורה?

להיות מורה צעירה בבית ספר וגם להיות מורה חדשה זה לא פשוט


איך הצלחת להתמודד עם הקשיים האלו?

עבדתי קשה, והתחברתי לילדים בהפסקות


למה הגעת ללמד בבית הספר הזה?

רציתי לעבוד בבית ספר קטן שרואה את התלמידים


ספרי לנו על חווית הצלחה שהייתה לך פה

הקמתי בבית הספר חנות יד שנייה


ולסיום, מה את מאחלת לתלמידים שלך לשנה הקרובה?

תמצאו את האושר שלכם ואת מה שמניע אתכם לידי עשייה



המורים שלנו משקיעים פה בבית הספר, נותנים מעצמם למען הבית ספר ותלמידיו כל כך הרבה


bottom of page